Klanten vertellen

KLANTEN VERTELLEN #2

Alweer wat jaartjes geleden werden we in november gebeld, een brug in West-Brabant kon niet meer op afstand worden bediend. Blikseminslag had de ISDN router verwoest en daarmee ook de verbinding met de bedienpost. We kwamen in beeld nadat er door een collega bedrijf meteen met spoed nieuwe ADSL lijnen waren aangeleverd met nieuwe routers maar er nog steeds geen communicatie mogelijk was tussen de brug en de bedienpost.

De communicatie tussen de 2 routers met VPN werd steeds onderbroken waardoor de brug handmatig moest worden bediend. We zijn op zoek gegaan naar zoveel mogelijk informatie over het systeem in de bedienpost en het systeem onder de brug. Veel documentatie was niet direct voor handen maar door zaken in kaart te brengen konden we zien dat er 2 verschillende dataverbindingen nodig waren om het volledige systeem te laten werken.

Enerzijds was er een videostream die liep van de brug naar de bedieningspost en vanuit de bedieningspost moest er een bedieningssignaal komen naar de brug toe.  De videostream bleek van essentieel belang want als deze niet liep werd de bediening geblokkeerd.

Uiteindelijk kon de geleverde router dit niet verwerken en hebben we gekozen voor een ander merk router deze kon wel met de 2 verbindingen overweg en zorgde voor de juiste afhandeling van beide signalen.

Emiel heeft wat tijd onder de brug doorgebracht, maar uiteindelijk is het gelukt en kon de brug weer op de juiste manier worden bediend. En is hij een paar maanden later nog eens een paar keer betrokken geweest bij het oplossen van “brug-problemen”.

Neem contact op

Protonenlaan 28
5405 NE  Uden

0413 – 782 782
contact@danego.nl
 www.danego.nl

Neem contact op

Protonenlaan 28
5405 NE  Uden

0413 – 782 782
contact@danego.nl
 www.danego.nl

KLANTEN VERTELLEN #1

** Onderstaand bericht werd intern verstuurd binnen de organisatie van een klant van ons. Zij hebben ons gevraagd om dit verhaal anoniem te delen**

Collega’s,

Even een positief geluid.

Afgelopen nacht, lang bezig geweest. Totdat ik rond 2 uur een glas drinken omstootte . . op mn laptop . . in no time was alle wijn erin en niets meer te zien, zo’n toetsenbord loopt goed door kan ik je vertellen. Ja ja, ter afsluiting van de dag mocht ik een glaasje. Letterlijk niets meer te zien want ook in no time ging ’t beeldscherm uit.

Laptop op z’n kant, glas eronder en klaar is Kees, dacht ik, hoopte ik. Niet dus.

Ook vanmorgen vroeg, ’t ding deed niets meer. Ik in alle staten, “ik sla álles toch goed op!?! M’n mail (historie)!?! Helluup!!”

Om 12 uur had ik afgesproken bij Danego, mijn reserve laptop mee. Die ik nog steeds niet zo had geconfigureerd zodat ik naadloos door had gekund. . .

Voor Danego een fluitje van een cent. Alles inderdaad goed opgeslagen en ook met de mail was niets mis mee. Een uur later ging ik de deur uit, niets aan de hand meer, ik enorm opgelucht!!

Ieder zijn vak, ik weet het, maar wat geweldig wat zij kunnen. In zo’n korte tijd, in alle rust. Top!

De, nu oude, laptop? Die is in een minuut afgeschreven. De harde schijf eruit, staat alleen op wat ook al in de cloud staat, dus hoef niets te resetten. De wijn was nog deels zichtbaar en te ruiken en de accu stond bol. Daar was Danego overigens voorzichtig mee, kan blijkbaar exploderen. Laptop kon in de container. Er komt een nieuwe reserve, die wél meteen goed wordt ingericht.

De moraal van het verhaal, pas op met drank deze dagen! En anders, hou het telefoonnummer van Danego bij de hand, ze zitten in Uden.