Hybride werkplekken

Een hybride werkplek klinkt fancy, maar het is niets anders dan een werkplek dat onafhankelijk is van tijd en plaats. Als je een kantoorbaan hebt zou je dus een hybride werkplek kunnen inrichten door middel van cloud software waardoor je ten alle tijden bij je bestanden kunt. Onafhankelijk van je locatie. In een dynamische wereld van nu, waarin we liever 25 uur in één dag zouden hebben, kan dit een goede uitkomst zijn omdat je hierdoor kostbare (reis)tijd kan besparen. Ook in het kader van thuiswerken m.b.t. covid zijn er veel nieuwe mogelijkheden ontstaan en zien we een exponentiele vraag naar hybride werkplekken.

De traditionele werkplek verdwijnt

In de afgelopen jaren hebben we indrukwekkende technologische ontwikkelingen doorgemaakt die de manier waarop we werken compleet is veranderd (denk aan Wi-Fi, smartphones, online clouds enz.). Digitale transformatie is nog nooit zo’n belangrijk onderwerp geweest als nu. Technologie wordt steeds dieper geïntegreerd in de kern en het fundament van organisaties.

Daarom bereiden veel organisaties zich nu voor op een digitale transformatie, wat betekent dat technologie wordt geïntegreerd in alle bedrijfsprocessen. Daarbij gaat het niet alleen om communicatie, maar ook om cultuur en klant- en medewerkersbeleving. Door deze veranderingen proberen organisaties te transformeren van traditionele werkplekken naar moderne werkplekken.

ICT kantoorautomatisering

De ICT kantoorautomatisering voor de hybride werkplek is niet 1 oplossing voor alles, maar juist een combinatie van verschillende onderdelen die allemaal voor een hybride omgeving zorgen. Het begint natuurlijk allemaal met een passende ICT infrastructuur, zodat de juiste mensen de juiste rechten hebben. Ook is het goed om de juiste tools te bieden aan jouw medewerkers. Een bouwvakker op de bouwplaats werkt waarschijnlijk sneller met een tablet dan met een desktop om zijn uren in te voeren. Terwijl de financiële medewerker misschien liever een desktop met 2 schermen heeft om de facturen te maken.

Naast bovenstaand voorbeeld zijn er natuurlijk nog veel meer werkzaamheden op kantoor die geautomatiseerd kunnen worden zoals het samenwerken in één online omgeving. Een omgeving waar je projecten kunt monitoren, belangrijke mailtjes en documenten kunt opslaan en met jouw collega’s én samenwerkingspartners kunt chatten. Daarbij maakt het niet uit of jij op kantoor werkt of op locatie bij een klant.

Elke medewerker heeft zijn eigen dashboard met zijn eigen mogelijkheden. Klinkt goed, toch?

Danego Remote Werkplekken

Niet altijd op dezelfde plaats aan het werk, maar wel altijd toegang willen hebben tot jouw werkomgeving en je bestanden? Danego biedt jou en je werknemers de mogelijkheid om met je bedrijf volledig online te kunnen werken. Wij creëren voor je bedrijf een op maat gemaakte werkplek op één van onze servers in het datacentrum. Hier kunnen je medewerkers op inloggen en ten alle tijden en plaatsen werken. 

Wij bieden je in het standaardpakket van de Danego Remote Werkplek de juiste Windows licenties en het Microsoft Office pakket. Indien je gebruik maakt van andere software, zoals bijvoorbeeld een boekhoudpakket is het in overleg ook mogelijk om deze te installeren.

Samen met jou bespreken wij de rechtenstructuur. Dit houdt in dat we kunnen aanpassen welke medewerker waar bij kan. Hierdoor blijft gevoelige informatie beveiligd zonder dat dit de werknemers belemmerd in zijn of haar werkzaamheden.